Detail kurzu

Vrstvený procesní audit (LPA)

Agentura ÁMOS

Popis kurzu

Cílem kurzu Vrstvený procesní audit (LPA) je umožnit absolventům získat dovednosti a znalosti potřebné pro úspěšné provádění vrstvených procesních auditů a efektivně řídit rizika v procesech. Kurz se zaměřuje na praktické dovednosti pro identifikaci a řešení rizik, tvorbu otázek pro audit, a správné vyhodnocování auditních výsledků. Absolventi budou schopni aktivně přispívat k zlepšení kvality řízení a efektivity procesů ve své organizaci a budou lépe připraveni na výzvy stojící, které moderní řízení procesů přináší.

Obsah kurzu

Tento kurz vám poskytne klíčové dovednosti a znalosti potřebné pro úspěšné provádění vrstvených procesních auditů (LPA) a zlepšení kvality a efektivity procesů ve vaší organizaci. Budete schopni účinně identifikovat a řešit rizika, což povede k včasnému řešení problémů a prevenci jejich opakování.

1) Představení principů a fungování LPA

V první části kurzu se detailně seznámíme s principy a fungováním Vrstveného Procesního Auditu (LPA). Budeme zkoumat, jak LPA slouží jako klíčový nástroj pro identifikaci rizik v procesech a jakým způsobem přispívá k dosažení kvality a efektivity v organizaci.

2) Analýza rizik v procesech přímo v provozu

Další část kurzu se zaměří na metodiky a postupy, které umožní účinně přistupovat k analýze rizik v procesech, ideálně přímo v provozu. Naučíme se, jak identifikovat potenciální rizika a vyvineme dovednosti pro rychlé a efektivní řešení problémů.

3) Tvorba vzorových otázek a řazení do skupin

V této části kurzu budeme procházet vzorové otázky a naučíme se, jak tvořit otázky pro audit a začlenit je do relevantních skupin. Získáme praktické dovednosti pro přípravu otázek, které budou efektivně zaměřeny na procesy organizace.

4) Praktické odladění otázek během auditu

Následně provedeme praktickou část kurzu, kde budeme definovat a ladit otázky na místě při vzorovém auditu ve skupině. Tato fáze bude simulací reálného auditního procesu a umožní nám získat praktické zkušenosti.

5) Nastavení systémů auditu a vyhodnocení výsledků

Další část kurzu bude věnována nastavení systémů pro provádění auditu, zaznamenávání výsledků a jejich následného vyhodnocování. Naučíme se, jak efektivně spravovat a analyzovat auditní data.

6) Kontinuální zlepšování a propojení s PDCA systémem

Nakonec se budeme zabývat propojením LPA s PDCA (Plan-Do-Check-Act) systémem akčního plánu a neustálým procesem zlepšování. Ukážeme, jakým způsobem LPA může být klíčovým nástrojem pro dosažení kontinuálního zlepšování v organizaci.

Cílová skupina

interní auditoři, střední management

Hodnocení




Organizátor