Detail kurzu

Jak vybudovat pozitivní a růstové klima ve škole

TSM, spol. s r.o.

Popis kurzu

Seminář pro pedagogy škol ZŠ i SŠ zaměřený na tvorbu pozitivního a růstového klimatu ve škole.
Nabízíme odlišný pohled na tuto často diskutovanou tematiku. Zaměříme se jednak na úhel pohledu v kontextu dnešní postcovidové doby a také z pohledu změn, jak se nám mění šikana, konflikty ve třídách a vztahové problémy ve škole mění a projevují.
Posouváme tedy problematiku do skučně preventivní podoby, tedy nikoliv pouze na následné řešení situací, ale na skučenou prevenci, tedy do doby, než se problém projeví. Na semináři se tak budeme zabývat těmito tématy:
  • Jak identifikovat i malé signály a nevhodné formy chování a eliminovat jejich vliv hned v počátku
  • Jak se nám mění šikana a nevhodné formy chování v kontextu doby a jak nám to změnila situace kolem C-19
  • Jak si nastavit systém a pravidla ve třídě, abychom podchytili problémy hned v počátku
  • Konkrétní strategie a postupy, které fungují preventivně
  • Mechanismy, vnitřní dynamika skupin a další faktory, které dále ovlivňují projevy chování žáků
  • Konkrétní pravidla ve třídách a role třídních učitelů jakožto důležitých osob v prevenci (ne)žádoucího chování žáků a celých tříd
  • Kazuistiky a příklady z praxe včetně konkrétních funkčních řešení

Určeno pro všechny typy a stupně škol včetně SVČ apod.

Obsah kurzu

Seminář pro pedagogy škol ZŠ i SŠ zaměřený na tvorbu pozitivního a růstového klimatu ve škole.
Nabízíme odlišný pohled na tuto často diskutovanou tematiku. Zaměříme se jednak na úhel pohledu v kontextu dnešní postcovidové doby a také z pohledu změn, jak se nám mění šikana, konflikty ve třídách a vztahové problémy ve škole mění a projevují.
Posouváme tedy problematiku do skučně preventivní podoby, tedy nikoliv pouze na následné řešení situací, ale na skučenou prevenci, tedy do doby, než se problém projeví. Na semináři se tak budeme zabývat těmito tématy:
  • Jak identifikovat i malé signály a nevhodné formy chování a eliminovat jejich vliv hned v počátku
  • Jak se nám mění šikana a nevhodné formy chování v kontextu doby a jak nám to změnila situace kolem C-19
  • Jak si nastavit systém a pravidla ve třídě, abychom podchytili problémy hned v počátku
  • Konkrétní strategie a postupy, které fungují preventivně
  • Mechanismy, vnitřní dynamika skupin a další faktory, které dále ovlivňují projevy chování žáků
  • Konkrétní pravidla ve třídách a role třídních učitelů jakožto důležitých osob v prevenci (ne)žádoucího chování žáků a celých tříd
  • Kazuistiky a příklady z praxe včetně konkrétních funkčních řešení

Určeno pro všechny typy a stupně škol včetně SVČ apod.

Cílová skupina

Veřejný kurz
Hodnocení




Organizátor