Detail kurzu

Praktikum pro personalisty a mzdové účetní • dvoudenní seminář • prezenčně i on-line

ANAG, spol. s r.o.

Popis kurzu

Cíl: na semináři získáte aktuální informace, které potřebujete při své práci dobře znát. Dále vás lektor seznámí se svými zkušenostmi z praxe při vedení mzdové a personální agendy pro klienty v soukromé i státní sféře. Očekávat můžete celou řadu názorných příkladů, vzorů i postupů včetně praktické ukázky vyplnění vybraných tiskopisů.

Obsah kurzu

Program semináře:

1. den • 22. říjen • personální problematika

personální agenda • povinnosti zaměstnavatele

  • vedení osobní evidence • potřebné údaje při přijímaní uchazečů o zaměstnání • co nelze vyžadovat • osobní spis, • doporučené postupy a vzory • vnitřní firemní předpisy • pracovní řád • vnitřní předpis o kamerovém systému • vnitřní předpis o poskytování benefitů, a další doporučené důležité vnitropodnikové předpisy
  • povinnosti zaměstnavatele – personalisty • před vznikem pracovněprávního vztahu zaměstnanců • v průběhu trvání pracovněprávního vztahu a ukončení pracovněprávního vztahu (zápočtový list, pracovní posudek, termíny ve vztahu k dalším institucím)
  • vstupní a další školení v otázkách bezpečnosti práce • předcházení pracovních úrazů a nemocí z povolání v souladu se Zákoníkem práce a dalšími právními předpisy, elektronizace personální agendy

zákon o pracovnělékařské službě • povinnosti zaměstnavatele a zaměstnance

  • výčet právních předpisů, zařazení zaměstnanců - kategorizace prací (rizikové skupiny prací)
  • kdo musí mít smluvního poskytovatele pracovnělékařské služby • vnitřní firemní předpis o zajišťování lékařských prohlídek.
  • vstupní lékařské prohlídky a jejich zrušení u kategorie první a částečně druhé od roku 2025 – podrobný výklad ( bude-li schváleno) • periodické prohlídky a vybrané skupiny zaměstnanců, u kterých je nutné tyto provést ( profesí rizika) • mimořádné prohlídky a její případné výsledky – povinnosti zaměstnavatele v případě, že zaměstnanec je zdravotně nezpůsobilý ( podrobný výklad) • výstupní prohlídkylékařské prohlídky u žáků středních odborných učilišť
  • sankce za neprovedení pracovnělékařských prohlídek • možné represe za odmítnutí podrobení se pracovnělékařským prohlídkám zaměstnancem • zaměstnanec je nezpůsobilý k výkonu práce • povinnosti zaměstnavatele dodržet § 103 Zákoníku práce

zákoník práce 2024 a 2025

  • uzavírání pracovněprávních vztahů • závislá práce • nelegální práce • uzavírání pracovního poměru, jmenování do vedoucí funkce a dopady do případných odvolání z funkce, nebo vzdání se funkce, např. ředitelé škol, vedoucí odboru, atd., náležitosti pracovní smlouvy • druh práce • místo nebo místa výkonu práce ve vazbě na ustanovení § 42 Zákoníku práce – pojem pracovní cesta • doba uzavírání pracovního poměru • zkušební doba – podrobný výklad na její délku rok 2024, 2025, prodlužování o kvalifikované překážky v práci, možné ukončení PP ve zkušební době • informování o obsahu pracovního poměru dle § 37 Zákoníku práce • institut konkurenční doložky a dopady na její neplnění
  • dohody o pracích mimo pracovní poměr • dohody o provedení práce • dohoda o pracovní činnosti, • odlišnosti mezi pracovní smlouvou a dohodami, odměňování, určování směn, vedení evidence o odpracované době, poskytování zákonných příplatků , překážek v práci a dovolená – názorné příklady • evidence všech dohod o provedení práce od 1.7.2024 – Výkaz příjmů zúčtovaných zaměstnancům činným na základě DPP • zásadní změny posuzování účasti na nemocenském pojištění u dohod o provedení práce od 1.1.2025 – režim oznámené dohody, účast na nemocenském a zdravotním pojištění, zdanění příjmů plynoucích na základě DPP, uplatnění možných slev na dani, úrazové pojištění při výkonu práce
  • změny pracovního poměru • přeložení zaměstnance • pracovní cesty zaměstnanců • dočasné přidělení • návrat do práce po uplynutí překážek v práci • vnitřní firemní předpisy k dané oblasti
  • skončení pracovněprávních vztahů • dohoda o ukončení pracovního poměru a její případná rizika, zrušení pracovního poměru ve zkušební době • výpovědí ze strany zaměstnance a zaměstnavatele – změny ve výpovědní době • okamžité zrušení pracovního poměru – ze strany zaměstnavatele, ale i ze strany zaměstnance • zákaz výpovědi – ochranná doba, kdy nemůže dát zaměstnavatel výpověď • odstupné – a jeho výše • povinnosti zaměstnance vrátit vyplacené odstupné – varianty, kdy zaměstnanec odstupné vracet nemusí • doručování písemností a možné formy – doporučený vzor vnitřního předpisu • výtka zaměstnavatele zaměstnanci – celá řada doporučených vzorů vytýkacích dopisů
  • další důležité informace dle Zákoníku práce – vysílání zaměstnanců do zahraničí • výkon práce zaměstnance na dálku – doporučený vzor dohody o výkonu práce na dálku a její náležitosti • nároky zaměstnanců pracujících na dálku • práce na dálku u zaměstnanců činných na základě dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr, pracovní doba těchto zaměstnanců. • skloubení osobního volna v rámci péče o rodinu • doporučené postupy

zákon o zaměstnanosti – změny od 1.7.2024

  • přivýdělek uchazeče o zaměstnání • změny agenturní zaměstnání • změny v povinnosti evidovat občany EU a cizince, vzor dohody mezi agenturou práce a uživatelem agenturního zaměstnance, klady a zápory agenturního zaměstnávání • novinky u agenturního zaměstnávání – podmínky pro vznik agentury práce, změny u zaměstnávání a hlášení cizinců na ÚP

pracovní doba, dovolená, překážky v práci, náhrady škody

  • určování pracovní doby • rovnoměrná pracovní doba • nerovnoměrná pracovní doba • směnné provozy • konto pracovní doby • práce na dálku – poznatky z praxe • pružné rozvržení pracovní doby • kratší pracovní doba a zásady, které musí zaměstnavatel dodržet. Dny pracovního klidu • přestávky v práci • práce přesčas • práce v noci • pracovní pohotovost • názorné ukázky rozpisů směn u zaměstnanců s nerovnoměrně rozvrženou pracovní dobou • vedení evidence pracovní doby – rozdíl v pojmech evidence docházky a pracovní doby § 96 ZP platí i pro DPP a DPČ • doporučené vzory směrnic o postupech při rozvrhování pracovní doby
  • dovolená a její určování a následné poskytování – základní nejdůležitější informace z pohledu personalisty a vedoucích zaměstnanců • převádění dovolené z roku do roku • krácení dovolené • přerušení dovolené • dovolená za odpracované dny • proplácení dovolené, mateřská dovolená a dovolená • příklady. Vnitřní předpis o postupech při čerpání a určování dovolené
  • jak řešit tzv. zástupy za zaměstnance na mateřské a rodičovské dovolené • smlouvy na dobu určitou po dobu čerpání mateřské a rodičovské dovolené
  • překážky v práci • na straně zaměstnavatele – prostoj, jiné překážky a částečná práce , praktické zkušenosti, • důležité osobní překážky v práci na straně zaměstnance Nařízení vlády 590/2006 Sb. • nároky s náhradou nebo bez náhrady mzdy, platu • nemoc zaměstnance, karanténa, ošetřovné a dlouhodobé ošetřovné, atd.
  • náhrady škody v roce 2024, 2025 • pracovní úrazy • evidence pracovních úrazů • odškodňování pracovních úrazů a nemocí z povolání – základní nejdůležitější informace v této oblasti • dohoda o hmotné odpovědnosti za svěřené hodnoty • věci zaměstnavatele, vzory, tiskopisy doporučené postupy • povinnosti personalistů

2. den • 23. říjen • mzdová problematika

principy odměňování mzdou, platem a odměnou – zásadní změny určování výše minimální mzdy, zrušení zaručené mzdy u soukromé sféry, ponechání zaručeného platu

  • zařazování zaměstnanců odměňovaných mzdou, platem, odměnou • nařízení vlády č. 567/2006 Sb., od 1.1.2025 • minimální mzda, zrušení zaručené mzdy a ponechání zaručeného platu – zásady zařazování zaměstnanců do skupin prací – zásadní změny. Formy odměňování u zaměstnanců odměňovaných mzdou. Specifika u zaměstnanců odměňovaných platem se zaměřením na zařazování zaměstnanců podle posledního Nařízení vlády o zaměstnancích odměňovaných platem a katalogu prací, odměnou • ukázky zařazování zaměstnanců platová třída, a stupeň uznatelné praxe a její případné krácení. Názorné příklady. Na co se zaměřuje inspekce práce a případný zřizovatel u příspěvkových, rozpočtových organizací a škol.

mzdové výpočty

  • výpočet mzdy, platu nebo odměny i za zlomky hodin • zákonné příplatky - práce přesčas, svátek, víkend, noc, příplatek za práci ve ztíženém pracovním prostředí, zvláštní příplatek, příplatek za vedení • odměna za pohotovost • směnné provozy a příplatky – kumulace příplatků • nenárokové složky – odměny, prémie, osobní příplatek, příplatek za práci v odpolední směně • další příplatky u platu, příplatek za rozdělenou směnu, další zákonné specifické resortní příplatky

mzdový řád • platový předpis • prémiový řád

průměrný výdělek

  • účely stanovení průměrného výdělku a jeho formy • pojmy-rozhodné období, započitatelnost příjmů, podrobné ukázky příklady výpočtu průměrného výdělku
  • zvláštnosti zjišťování průměrného výdělku-pravděpodobný výdělek, příjmy zúčtované za delší období, než je čtvrtletí, průměrný výdělek pro zjištění náhrady za újmu na zdraví při pracovních úrazech nebo nemocech z povolání • zvláštnosti při výpočtu průměrného výdělku u dohod o provedení práce a pracovní činnosti • výpočet průměrného výdělku a následný výpočet případné podpory v nezaměstnanosti – úřad práce, zápočtový list odd. 9)

dovolená v roce 2024 a 2025

  • základní nároky zaměstnance na dovolenou, výměry dovolené, zvláštní dovolené a dovolená dodatková, názorné ukázky výpočtů. DPP a DPČ a výpočty dovolené
  • převody nevyčerpané dovolené z roku 2024 do roku 2025 – zásady ve smyslu ustanovení § 218 Zákoníku práce
  • náhradní doby posuzované, jako doba odpracovaná a výpočet nároku na dovolenou
  • mateřská dovolená a následné čerpání dovolené
  • dovolená a její proplacení, krácení dovolené
  • překážky v práci na straně zaměstnance a zaměstnavatele – výpočty

pracovní úrazy a nemocí z povolání a výpočty náhrad za újmu na zdraví 2024 a výhled do roku 2025 • praktické příklady

nové parametry u dohod o provedení práce 2025

  • hlášení záměru uplatnit DPP, rozhodné částky výše pro vznik účasti na pojištění • vliv výše odměny na odvod daně – zvláštní sazba daně (srážkové), zálohové • principy odměňování u zaměstnanců činných na základě DPP nebo DPČ - § 110 a § 111 Zákoníku práce

diskuze a odpovědi na dotazy

Cílová skupina

Určeno pro: mzdové účetní, personalisty a ostatní zaměstnance. Program semináře je rozložen tak, že se ho mohou účastnit zájemci z jedné společnosti jen jeden den, personalista – první den, mzdová/ý účetní – druhý den. Také se můžete účastnit pouze jeden den, cena za den/osobu je 2.890 Kč

Poznámka k ceně

Bagel, slané a sladké pochutiny, káva, čaj, nealko.

Hodnocení




Organizátor



Další termíny kurzu
Termín Cena Místo konání Zarezervovat