Detail kurzu

Inovace v akci! - program pro rozvoj inovativního přístupu ve firmách

TEAM.CZ, s.r.o.

Popis kurzu

Inovace je hybnou silou „posunu“, což v dnešním velmi náročném tržním světě znamená konkurenční náskok.

Bohužel, inovace je předem odsouzena k neúspěchu, pokud se za ni považuje ladění procesů, nebo naopak, pokud je brána jako doména čistě kreativní. Ve skutečnosti inovace čerpá z obou těchto zdrojů. Řečeno bez obalu, Inovace přináší zlepšení tím, že se něco dělá jinak než postaru. Program INOVACE V AKCI se zabývá tím, jak být inovativní bez ohledu na výchozí hladinu vlastní tvořivosti, a bere si za cíl, aby inovace zapustila kořeny v pracovním prostředí.

Přínos tohoto interaktivního programu spočívá v jeho trojím zaměření:

  1. Zapustit myšlenku, že inovační prostředí je důležité
  2. Vytvořit jasný obraz, jak takové prostředí má vypadat
  3. Poskytnout praktické modely a pomůcky k podnícení a udržování inovace v praxi

Dva aspekty z těchto tří jsou praktického rázu a nabízejí pomůcky a návody jak vytvářet nápady na začátku inovačního procesu, a jak vzít takový nápad a uvést jej do reálného života. Třetí pak probírá sadu kontrolních kroků, které vedou k tomu, aby se inovativnost stala pevnou a neodmyslitelnou součástí každodenní kultury myšlení organizace.

Cíle a účel programu

  • Zapustit myšlenku, že inovační prostředí je důležité.
  • Vytvořit jasný obraz, jak takové prostředí má vypadat.
  • Poskytnout praktické modely a pomůcky k podnícení a udržování inovace v praxi.

Přínosy pro firmu:

  • Úspěšnější inovativní firemní klima.
  • Úspěšnější podchycování nápadů z celé šíře pestřejších zdrojů.
  • Úspěšnější proces jak zavést a rozběhnout nápady v praxi.

Obsah kurzu

Program se věnuje několika klíčovým tématům, jako například jaké chování inovaci rozvíjí či ubíjí, nástroje a metody, které podněcují brainstorming a tvůrčí rozlet, a kroky, jimiž se z vidin stanou skutky. Představí se sada měřítek životnosti, tzv. „Pulsametr“, což jsou dynamické prvky k zajištění plodného a udržitelného, neutuchajícího inovování. To vše je odkrýváno a probíráno skrze interaktivní program, který silně bazíruje na prožitkovém základu a aplikaci pro-život.

  • Jaké chování inovaci rozvíjí či ubíjí
  • Nástroje a metody, které podněcují brainstorming a tvůrčí rozlet
  • Kroky, jimiž se z vidin stanou skutky.
  • Dynamické prvky k zajištění plodného a udržitelného inovování
  • Motivace pro změnu – jak začít využívat získané dovednosti v praxi

Organizační zajištění

  • 1–2 dny
  • skupina 10–25 účastníků

Cílová skupina

Všem, kteří chtějí zavést inovativní kulturu do společnosti a cílit na efektivitu – projektoví manažeři, vedoucí týmu, HR specialisté, interní lektoři, pracovníci marketingu/vý­roby/obchodu…

Program INOVACE V AKCI se zabývá tím, jak být inovativní bez ohledu na výchozí úroven vlastní tvorivosti, a bere si za cíl, aby inovace zapustila koreny v pracovním prostredí.

Hodnocení




Organizátor