Detail kurzu
ŠKOLA MISTRŮ A PŘEDÁKŮ - PROFESIONÁLŮ VE VÝROBĚ - KOMUNIKACE A ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ
KONFUCIUS
Popis kurzu
ÚČASTNÍK SEMINÁŘE:
Osvojí si problematiku vedení lidí a řízení výroby.
Upevní si a rozvine komunikační dovednosti uvnitř i vně firmy.
Naučí se efektivně zvládat každodenní krizové a stresové situace.
Naučí se vést, plánovat, motivovat a hodnotit své podřízené.
Získá ucelenou řadu interpersonální dovedností nezbytných pro výkon funkce MISTRA.
Vyhne se nebezpečnému fenoménu syndromu vyhoření, tzv. Burn out.
Prohloubí a dlouhodobě upevní svoji loajalitu a integritu k firmě.
Obsah kurzu
Motto: Rozvoj mistrů a předáků je nezbytnou součástí úspěšnosti každé výrobní firmy.
V tomto modulu se budeme zaobírat komunikačními dovednostmi a každodenním řešením konfliktů na pracovišti.
Pracovní pozice mistra nebo předáka – liniového manažera – ve výrobním úseku má svoje výjimečné a zároveň specifické aspekty, o kterých je tento seminář Konfuciovy Akademie pro výrobní sféru.
Na mistra a předáka ve výrobě jsou kladeny velmi velké nároky v oblasti výkonnosti, efektivity, komunikace a kvality práce jeho i týmu, se kterými pracuje a plní příslušné úkoly. Má-li být firma úspěšná, musí mít odborně a profesionálně připraveny právě mistry a předáky, kteří musí zabezpečit, za všech okolností, výrobu a současně často musí řešit i složité personální, organizační a komunikační záležitosti. Každé rozhodnutí může mít zásadní důsledky pro úspěšnost výroby – pro úspěšnost firmy.
V tomto semináři se budeme zabývat těmito tématy:
Efektivní komunikace v práci mistra a předáka:
Co je to pravá efektivní komunikace
Zásady efektivní komunikace
Nástroje komunikace – kladení otázek, umění aktivního naslouchání
Verbální a neverbální komunikace – řeč těla
Komunikační bariéry a jejich odstranění
Paralingvistické aspekty řeči
Identifikace komunikačních stylů a typů:
Styly komunikace, autodiagnostika svého komunikačního stylu
Komunikační typy a osobnosti, identifikace svých komunikačních typů
Taktika jednání s různými lidmi a v různých situacích
Strategie jednání a vyjednávání
Řešení krizových situací při komunikaci:
Základní kroky pro efektivní vyřešení krizové situace a jejich aplikace pro různé situace z praxe
Sdělování nepříjemných zpráv
Efektivní poskytování zpětné vazby
Konstruktivní sdělování kritiky a výtky
Konflikty na pracovištích:
Konflikt jako běžná součást života
Typy a povaha konfliktů, možné přínosy z konfliktů
Zdroje, příčiny a příznaky konfliktů
Autodiagnostika osobních zdrojů a možných příčin konfliktů
Strategie zvládání konfliktů a předcházení konfliktům
Jednání s problémovými typy lidí:
Negativní chování
Osobní neshody
Mnohomluvný nebo nemluvný člověk
Zvládání agrese a manipulace
Další témata v tomto modulu:
Testy zaměřené na komunikační dovedností jednotlivců
Praktický nácvik modelových situací a řešení vybraných situací z praxe – hraní rolí
Rozbor videonahrávek
Individuální zpětná vazba – individuální plán rozvoje
Cílová skupina
Všem mistrům;
Team leaderům;
Liniovým manažerům;
Předákům z výrobních firem.
Hodnocení
Organizátor
Podobné kurzy
podle názvu a lokality