Detail kurzu

Efektivní vyjednávání - strategie a techniky

Towers Consulting, spol. s r.o.

Popis kurzu

Vyjednávání často rozhoduje o ziskovosti či neziskovosti prodeje. Zákazník využívá své pozice, aby dosáhl na straně dodavatele požadované ústupky. Důležité je uvědomit si, že ústupky, které nyní učiníme, bude zákazník v budoucnosti považovat za samozřejmost. Proto je důležité, aby obchodník měl strategii a nástroje jak minimalizovat míru ústupků bez toho, že by ohrozil realizaci prodeje.

Naše společnost na základě reálných situací a požadavků našich zákazníků vytvořila metodiku ZNAK. Cílem metodiky je pomoci obchodníkům připravit se na vyjednávání. To znamená:

Setřídit si a vyhodnotit potřebné informace, Připravit si vyjednávací alternativy a kritéria, Zvolit vhodnou vyjednávací strategii, Zvládnout strategii a taktiky protistrany. Metodika ZNAK vychází ze světových vyjednávacích strategií. Pro rychlejší implementaci metodiky jsme připravili elektronické podpůrné nástroje. V roce 2009 jsme realizovali výzkum, ze kterého vyplývá, že jsme 3 našim partnerům dokázali metodikou ZNAK zvýšit během čtvrt roku čistý zisk o 6 milionů. Více informací NL 10/2009.

Reference: T-Com, ESET, PosAm, Hennlich Industrietechnik, E­.on…

Obsah kurzu

Obsahem kurzu je: • Vyjednávání v rámci obchodního cyklu • Příprava jako základ pro úspěch • 4 kroky přípravy (ICON model) • Principy vyjednávání • 4P model procesu vyjednávání (připrav – prozkoumej – předlož/navrhni – potvrď/rozhodni) • BATNA jako prostředek správného rozhodování
Role ve vyjednávání • Vyjednávání ve dvojici (týmu) • Techniky a pomůcky vyjednávání • Vyjednávání jako prostředek zvládání a předcházení konfliktů • Chyby při vyjednávání

Cílová skupina

Zaměření účastníků: všichni kdo participují na prodeji nebo následné realizaci obchod | management | product management | project management | consulting

Hodnocení




Organizátor