Detail kurzu
MEDIÁLNÍ TRÉNINK
AHA PR Agency, s.r.o.
Popis kurzu
Trénink slouží k přípravě komunikace s novináři nebo při vystoupení v médiích. Program je postaven vysoce prakticky a realisticky: seznámení s pravidly PR a krizovou komunikací, od komunikační strategie přes přípravu vystoupení, vystoupení „nanečisto“ s prvotní video zkouškou – až po práci s mediálními odborníky v profesionálním studiu (volitelně).
Vyzkoušíte si různé typy rozhovorů, zvládání nečekaných a podpásových otázek, seznámíte se s TV a/nebo rozhlasovým prostředím.
Obsah kurzu
Jak zvládat vystoupení v médiích a krizovou komunikaci ? Připravte se na vystoupení dříve, než Vás novináři překvapí !
Zásady komunikace s médii, příprava na rozhovor, nácvik odpovědí na nečekané a „podpásové“ otázky, jak postupovat při komunikaci v krizi a kdy uvolnit ty správné informace ? Mediální trénink s nácvikem vystoupení v televizním studiu. Simulace televizního vystoupení je nenahraditelná zkušenost.
OBSAH
PR, KRIZOVÁ A MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE
Základní principy komunikace s médii – kontakt a komunikace s novináři, pravidla pro psaní tiskové zprávy, desatero komunikace s novináři Jak přesvědčit novináře (redaktora) – příprava a průběh rozhovoru, autorizace, vaše práva Interview – základní zásady Krizová komunikace – co je krize, jak ji identifikovat, postup při krizové komunikaci, chyby při krizové komunikaci Proč a jak sdělit něco nepříjemného Potřeba uvolnit správné informace ve správný čas
MEDIÁLNÍ TRÉNINK v profesionálním TV studiu (volitelně)
Interview s novinářem – nácvik různých typů rozhovorů Na co si dát pozor při komunikaci s novináři Jak odpovídat, pokud neznám odpověď Proč nepoužívat „NO COMMENT“ Mediální rétorika Zvládání nesnadných nebo podpásových dotazů, formulace odpovědí Jak překonat trému Trénink vystoupení v médiích, mikrofon, kamera Analýza vystoupení, určení silných a slabých stránek vystoupení, zpětná vazba Profesionální video trénink
FORMA
1 denní trénink (8 vyuč. hod.) pro max. 4–5 účastníků (individuální přístup)
METODY
Praktický trénink vedený odborníkem z médií + nácvik mediálního vystoupení v simulovaném TV studiu (skutečné TV studio – na vyžádání – info agentura). Každý účastník tréninku získá individuální zpětnou vazbu a doporučení dalšího rozvoje + video záznam vystoupení.
LEKTOR
Jozef Ftorek, M.A. – PR a media specialista, lektor s novinářskou praxí: televizní reportér a redaktor TV Nova a ČT, tiskový mluvčí, VŠ pedagog oboru Public Relations a média.
Cílová skupina
Určeno pro ty, kdo vystupují v médiích a čelí otázkám novinářů.