Detail kurzu

Total Quality Management a Six Sigma - Postupy zlepšování

FBE Praha, s.r.o.

Popis kurzu

na konkrétních příkladech zprostředkovat porozumění a prostřednictvím praktických cvičení rozvinout schopnosti využívat v praxi metody plánování a neustálého zlepšování kvality a efektivity procesů s důrazem na aplikaci metodik TQM a Six Sigma

  • v interních zákaznických vztazích aplikovat filozofii zákaznické orientace a procesního přístupu v souladu ISO 9000:2001, ISO TS 16949 a EFQM Excellence Modelu
  • v případě workshopů s manažerskými skupinami upřesnit strategickou vizi a plán zlepšování procesů a dalšího rozvoje manažerských systémů firmy na následující období

Obsah kurzu

Obsah Kurzu

1. Aplikace nástrojů TQM a Six Sigma při zvyšování efektivnosti a kvality

  • Postup a klíčové faktory úspěšného nasazování TQM a Six Sigma. Výukové filmy.
  • Postupné zlepšování – Kaizen a redesign procesů. Jejich standardizace v ISO 9001:2000 a ISO/TS 16949 a rozvinutí v postupech Six Sigma.

2. Zlepšování procesů představené prostřednictvím hry založené na simulaci výrobního podniku (Sticklebrics)

  • Zážitkový trénink – ukázka vlivu manažerských systémů na zlepšování kvality a efektivity procesů.

3. Využití procesního modelu firmy

  • Mapování procesů. Interní zákaznické vazby, ohraničení, fyzické a lidské zdroje.
  • Procesy, zodpovědnosti a organizační struktura.

4. Nástroje redesignu procesů a LEAN managementu

  • Případové studie podpořené výukovým filmem.
  • Reengineering a inovace procesů a podnikových systémů.
  • Analýza procesů z hlediska přidané hodnoty a času cyklu.
  • Koncepce a nástroje LEAN managementu.
  • Lean Six Sigma.

5. Postup projektů zlepšování v TQM a Six Sigma

  • Porovnání PDCA cyklu a postupu řízení projektů zlepšování DMAIC.
  • Postupy při projektu Six Sigma. Případové studie.
  • Měření dosažených výsledků zvýšení kvality a efektivnosti.

6. Nástroje neustálého zlepšování procesů ve firmě

  • Měření, analýza a neustálé zlepšování procesů.
  • Využití statistických metod řízení, FMEA a dalších metod.

7. Aplikace TQM a Six Sigma ve výrobě a službách

  • Příklady úspěšných aplikací a překonávání potenciálních překážek.
  • Prezentace zkušeností a diskuze k aplikaci v prostředí účastníků.

Moderování

  • příprava na moderování, zodpovědnosti moderátora, úkoly moderátora, nástroje moderování

Principy vedení k zákaznicky orientovanému chování

Proč zákaznicky orientované chování

  • případové studie; skupinová práce

Zákaznická orientace v procesech a její dodržování

  • systém a jeho dodržování

Komunikační techniky liniového manažera

  • pochvala, pokárání, pozitivní usměrňování, reakce na nežádoucí chování

Pracovní metody Kurz probíhá formou výkladu principů ilustrovaných na příkladech z organizací a praktických cvičení ve skupinách, ve kterých si účastníci procvičují aplikaci osvojených metod řešením problémů z vlastní organizace. Licenční výukové filmy podporují a doplňují okruhy daných témat.

Cílová skupina

Kurz je určen pro vrcholový management, vedoucí a odborné pracovníky organizace.

Poznámka k ceně

Veřejný kurz bude otevřen při minimálním počtu čtyř účastníků ve skupině. V případě, že nedojde k naplnění minimálního počtu účastníků, je možné se dohodnout na individuálních konzultacích.

Hodnocení




Organizátor