Detail kurzu

Total Quality Management a Six Sigma - Plánování zlepšování

FBE Praha, s.r.o.

Popis kurzu

Na konkrétních příkladech zprostředkovat porozumění a prostřednictvím praktických cvičení rozvinout schopnosti využívat v praxi metody plánování a neustálého zlepšování kvality a efektivity procesů s důrazem na aplikaci metodik TQM a Six Sigma

  • v interních zákaznických vztazích aplikovat filozofii zákaznické orientace a procesního přístupu v souladu ISO 9000:2001, ISO TS 16949 a EFQM Excellence Modelu
  • v případě workshopů s manažerskými skupinami upřesnit strategickou vizi a plán zlepšování procesů a dalšího rozvoje manažerských systémů firmy na následující období

Obsah kurzu

Obsah

1. Co je Total Quality Management (TQM) a Six Sigma a proč je aplikovat

  • Případová studie nasazování TQM v organizaci. Výukový film. Identifikace problémů v interních zákaznických vztazích a jejich vliv na spokojenost externích zákazníků.
  • Trendy v manažerských systémech. Vztah ISO 9001:2000, ISO/TS 16949, TQM a Six Sigma. EFQM Excellence Model v praxi.

2. Strategické plánování – zákaznická orientace

  • Popis procesu s určením přímých, nepřímých, interních a externích zákazníků a dodavatelů definováním zdrojů a omezení. Požadavky a potřeby zákazníků, indikátory jejich plnění.
  • Strategická vize, poslání a požadavky zainteresovaných stran.
  • Identifikace kritických faktorů úspěchu. Využití manažerských statistických nástrojů při určovaní priorit v plánování zlepšování.
  • Matice kritických faktorů a procesů. Cíle a měření zlepšování. KPI (klíčové indikátory výkonnosti).
  • Aplikace metody QFD (Přenášení požadavků zákazníků do procesů) při plánování, hodnocení a tvorbě nápravných opatření. Aplikace postupů strategického plánování v metodikách TQM a Six Sigma.
  • Postup výběru projektů. Specifika Six Sigma projektů v porovnání s tradičním TQM.

3. Benchmarking a zlepšování

  • Metodika zlepšování založená na porovnávání se s nejlepšími.
  • Praktická aplikace. Cíle projektů zvyšování efektivnosti.

4. Využití týmů zlepšování a motivace ke zlepšování

  • Kde a jak využívat týmovou práci. KVP – Kaizen. Nástroje a motivace.
  • Budovaní kultury firmy podporující zlepšování procesů – vliv na zavádění TQM principů a úspěšnou implementaci Six Sigma.

5. BSC – Balanced Scorecard

  • Praktická aplikace systému přenášení strategie do praxe a měření výkonnosti.

Charakteristika a forma Rozsah kurzu je 2 × 2 dny

Pracovní metody Kurz probíhá formou výkladu principů ilustrovaných na příkladech z organizací a praktických cvičení ve skupinách, ve kterých si účastníci procvičují aplikaci osvojených metod řešením problémů z vlastní organizace. Licenční výukové filmy podporují a doplňují okruhy daných témat.

Cílová skupina

Kurz je určen pro vrcholový management, vedoucí a odborné pracovníky organizace.

Poznámka k ceně

Veřejný kurz bude otevřen při minimálním počtu čtyř účastníků ve skupině. V případě, že nedojde k naplnění minimálního počtu účastníků, je možné se dohodnout na individuálních konzultacích.

Hodnocení




Organizátor