Detail kurzu
Total Quality Management a Six Sigma - Plánování zlepšování
FBE Praha, s.r.o.
Popis kurzu
Na konkrétních příkladech zprostředkovat porozumění a prostřednictvím praktických cvičení rozvinout schopnosti využívat v praxi metody plánování a neustálého zlepšování kvality a efektivity procesů s důrazem na aplikaci metodik TQM a Six Sigma
- v interních zákaznických vztazích aplikovat filozofii zákaznické orientace a procesního přístupu v souladu ISO 9000:2001, ISO TS 16949 a EFQM Excellence Modelu
- v případě workshopů s manažerskými skupinami upřesnit strategickou vizi a plán zlepšování procesů a dalšího rozvoje manažerských systémů firmy na následující období
Obsah kurzu
Obsah
1. Co je Total Quality Management (TQM) a Six Sigma a proč je aplikovat
- Případová studie nasazování TQM v organizaci. Výukový film. Identifikace problémů v interních zákaznických vztazích a jejich vliv na spokojenost externích zákazníků.
- Trendy v manažerských systémech. Vztah ISO 9001:2000, ISO/TS 16949, TQM a Six Sigma. EFQM Excellence Model v praxi.
2. Strategické plánování – zákaznická orientace
- Popis procesu s určením přímých, nepřímých, interních a externích zákazníků a dodavatelů definováním zdrojů a omezení. Požadavky a potřeby zákazníků, indikátory jejich plnění.
- Strategická vize, poslání a požadavky zainteresovaných stran.
- Identifikace kritických faktorů úspěchu. Využití manažerských statistických nástrojů při určovaní priorit v plánování zlepšování.
- Matice kritických faktorů a procesů. Cíle a měření zlepšování. KPI (klíčové indikátory výkonnosti).
- Aplikace metody QFD (Přenášení požadavků zákazníků do procesů) při plánování, hodnocení a tvorbě nápravných opatření. Aplikace postupů strategického plánování v metodikách TQM a Six Sigma.
- Postup výběru projektů. Specifika Six Sigma projektů v porovnání s tradičním TQM.
3. Benchmarking a zlepšování
- Metodika zlepšování založená na porovnávání se s nejlepšími.
- Praktická aplikace. Cíle projektů zvyšování efektivnosti.
4. Využití týmů zlepšování a motivace ke zlepšování
- Kde a jak využívat týmovou práci. KVP – Kaizen. Nástroje a motivace.
- Budovaní kultury firmy podporující zlepšování procesů – vliv na zavádění TQM principů a úspěšnou implementaci Six Sigma.
5. BSC – Balanced Scorecard
- Praktická aplikace systému přenášení strategie do praxe a měření výkonnosti.
Charakteristika a forma Rozsah kurzu je 2 × 2 dny
Pracovní metody Kurz probíhá formou výkladu principů ilustrovaných na příkladech z organizací a praktických cvičení ve skupinách, ve kterých si účastníci procvičují aplikaci osvojených metod řešením problémů z vlastní organizace. Licenční výukové filmy podporují a doplňují okruhy daných témat.
Cílová skupina
Kurz je určen pro vrcholový management, vedoucí a odborné pracovníky organizace.
Veřejný kurz bude otevřen při minimálním počtu čtyř účastníků ve skupině. V případě, že nedojde k naplnění minimálního počtu účastníků, je možné se dohodnout na individuálních konzultacích.
Hodnocení
Organizátor
Podobné kurzy
podle názvu a lokality