Detail kurzu
Prodej a reklamace
dTest, o.p.s.
Popis kurzu
Víte, jak nejlépe postupovat v situacích, jako je předvedení výrobku, dodání návodu k použití, vystavení dokladu o koupi, uplatnění reklamace a další? Jaké jsou nejčastější mýty při prodeji zboží a reklamacích? Kurz „Prodej a reklamace“ jsme vytvořili na základě zkušeností z naší spotřebitelské poradny a zohlednili jsme v něm situace, které v praxi nejčastěji řeší podnikatelé v kamenných i internetových obchodech. Na kurzu také poradíme, jak předejít konfliktu s nespokojeným zákazníkem.
Obsah kurzu
Program kurzu
Kupní smlouva a prodej zboží v obchodě
- uzavření kupní smlouvy – na co si dát pozor?
- pravidla prodeje zboží spotřebitelům
- na co má zákazník při nákupu právo a kdy mu nemusíme vyhovět
- výměna a vracení nevhodně zakoupeného zboží
Reklamce a rozhodování o nich
- práva zákazníka při oprávněné reklamaci a zákonná odpovědnost za vady
- jakost při převzetí věci, nové pojetí zákonné záruky, záruka za jakost
- správné uplatňování, přijímání a vyřizování reklamací
- komunikace se zákazníkem při reklamacích a předcházení konfliktům
- reklamační lhůty a jejich správné počítání
- náhrada nákladů vzniklých spotřebiteli při uplatnění reklamace
- odpovědnost za škodu – škoda na převzaté věci a způsoby její náhrady
Povinnosti při prodeji výrobků a poskytování služeb
- informační povinnost vůči zákazníkovi, návod k výrobku
- správné označování zboží a služeb cenami
- slevy, akce a výprodeje – zákonná pravidla
- dobře vyplněný záruční list a doklad o koupi
- přestupky, správní delikty a pravomoc České obchodní inspekce
- další povinnosti podle zákona o ochraně spotřebitele a živnostenského zákona
Smlouva o dílo
- smlouva o dílo – zhotovení, údržba, oprava a úprava věci
- práva a povinnosti objednatele vůči zhotoviteli
- provádění díla a odpovědnost za vady díla
Modelové situace
- v praktických modelových situacích se zaměříme na vámi prodávané zboží
Cílová skupina
Kurz je určen majitelům i zaměstnancům malých i velkých firem, kteří se chtějí dozvědět, jaké povinnosti mají při prodeji, reklamacích a dalších často řešených situacích vůči spotřebitelům, dozorovým orgánům a dalším.
možnost využít slevu, podrobnosti naleznete v přihlášce