Detail kurzu

KOMUNIKACE - prevence a řešení konfliktů

FBE Praha, s.r.o.

Popis kurzu

Cíl:

  • rozvinout schopnost pracovníků efektivně se vyrovnávat s problémovými a konfliktními situacemi
  • zvládnout vybrané techniky řešení konfliktů
  • zdokonalit způsob komunikace v případě nežádoucího chování
  • naučit se základní zásady vyjednávání s konfliktními lid­mi

Obsah kurzu

Konflikt v pracovním týmu – typy konfliktů, zdroje konfliktů, charakteristiky a etapy vývoje konfliktů, důsledky neřešených konfliktů

Prevence konfliktů – identifikace potenciálních konfliktů a možná preventivní opatření, předcházení chybám v komunikaci, principy a pravidla aktivního naslouchání, důležitost ověřování – zpětná vazba, neverbální komunikace – jak může naše tělo prozradit to, co nechceme, důležitá role v prevenci konfliktů

Řešení konfliktů – čtyři pozice vztahu a ocenění, postupy řešení konfliktů, stoupání po žebříku, komunikace při řešení konfliktů, hledání přijatelných řešení

Já a konflikt – jaký je můj preferovaný styl řešení konfliktu

Emocionální prvky v konfliktech – hněv a jeho tlumení

Vyjednávání s konfliktními lidmi – zásady, nereagovat, odzbrojit oponenta, změnit hru, ulehčit souhlas, zabránit říci ne

Miniworkshop: obtížné/konfliktní situace – zkušenosti a mapování obtížných situací z praxe účastníků, analýza a návrh řešení, tvorba scénářů – podklad pro Role Play

Videotrénink – zařazen v průběhu celého kurzu; modelové situace aplikované na praxi účastníků

Cílová skupina

Kurz je určen pro různé pracovníky firmy, zvláště pak pro ty, kteří vedou týmy lidí. Účastníci kurzu získávají praktické zkušenosti a návody, jak reagovat v konfliktních situacích na pracovišti a se zákazníky. Díky zařazení videotréninku kurz umožňuje účastníkům okamžitou zpětnou vazbu.

Poznámka k ceně

Veřejný kurz bude otevřen při minimálním počtu čtyř účastníků ve skupině. V případě, že nedojde k naplnění minimálního počtu účastníků, je možné se dohodnout na individuálních konzultacích.

Hodnocení




Organizátor