Detail kurzu
KOMUNIKACE - prevence a řešení konfliktů
FBE Praha, s.r.o.
Popis kurzu
Cíl:
- rozvinout schopnost pracovníků efektivně se vyrovnávat s problémovými a konfliktními situacemi
- zvládnout vybrané techniky řešení konfliktů
- zdokonalit způsob komunikace v případě nežádoucího chování
- naučit se základní zásady vyjednávání s konfliktními lidmi
Obsah kurzu
Konflikt v pracovním týmu – typy konfliktů, zdroje konfliktů, charakteristiky a etapy vývoje konfliktů, důsledky neřešených konfliktů
Prevence konfliktů – identifikace potenciálních konfliktů a možná preventivní opatření, předcházení chybám v komunikaci, principy a pravidla aktivního naslouchání, důležitost ověřování – zpětná vazba, neverbální komunikace – jak může naše tělo prozradit to, co nechceme, důležitá role v prevenci konfliktů
Řešení konfliktů – čtyři pozice vztahu a ocenění, postupy řešení konfliktů, stoupání po žebříku, komunikace při řešení konfliktů, hledání přijatelných řešení
Já a konflikt – jaký je můj preferovaný styl řešení konfliktu
Emocionální prvky v konfliktech – hněv a jeho tlumení
Vyjednávání s konfliktními lidmi – zásady, nereagovat, odzbrojit oponenta, změnit hru, ulehčit souhlas, zabránit říci ne
Miniworkshop: obtížné/konfliktní situace – zkušenosti a mapování obtížných situací z praxe účastníků, analýza a návrh řešení, tvorba scénářů – podklad pro Role Play
Videotrénink – zařazen v průběhu celého kurzu; modelové situace aplikované na praxi účastníků
Cílová skupina
Kurz je určen pro různé pracovníky firmy, zvláště pak pro ty, kteří vedou týmy lidí. Účastníci kurzu získávají praktické zkušenosti a návody, jak reagovat v konfliktních situacích na pracovišti a se zákazníky. Díky zařazení videotréninku kurz umožňuje účastníkům okamžitou zpětnou vazbu.
Veřejný kurz bude otevřen při minimálním počtu čtyř účastníků ve skupině. V případě, že nedojde k naplnění minimálního počtu účastníků, je možné se dohodnout na individuálních konzultacích.
Hodnocení
Organizátor
Podobné kurzy
podle názvu a lokality