Detail kurzu

KOMUNIKACE V TÝMU A MEZI TÝMY

FBE Praha, s.r.o.

Popis kurzu

Cíl:

  • rozvinout poznatky o významu práce v týmu; uvědomit si různé role jednotlivých členů týmu a jejich přínos do skupiny
  • zlepšit komunikaci v rámci týmu
  • uvědomit si důležitost interní zákaznické orientace
  • zdokonalit se v principech a dovednostech komunikace mezi týmy
  • představit si a vyzkoušet nástroje tvořivé týmové spolupráce v malých skupinách

Obsah kurzu

Práce v týmu – definice týmu, typy týmů a jejich charakteristiky, týmová struktura, účel, základní pohledy na týmovou práci, videofilm „Týmový hráč“

Vznik a vývoj týmu – podmínky pro vznik dobrého týmu, orientace, prosazování se, integrace, produktivní fáze Pravidla práce a komunikace v týmu – technika „Řeka“ využitá pro zpracování návrhů pravidel pro tým

Principy komunikace v týmu – komunikační týmová hra I. „ZIN Obelisk“, její analýza a aplikace do praxe účastníků, úplný komunikační cyklus, aktivní naslouchání, soustředění na zákazníka (interního i externího)

Role členů týmu – kdo má být v týmu, inovátor, vyhledávač, koordinátor, formovač, vyhodnocovač, vedoucí, moderátor, zapisovatel atd…, význam rolí pro vznik tvořivého napětí, test/dotazník „Týmové role“

Nástroje tvořivé týmové práce – Brainstorming, Ishikawa diagram, Mapa asociací, Párové porovnávání, Hlasování

Interní zákaznická orientace – jak ovlivňuje orientace na interního zákazníka výslednou orientaci celé společnosti na externího zákazníka, otočená pyramida, očekávání a přání externích klientů, systémová a osobní stránka orientace na klienta, co a jak ovlivňujeme

Efektivní spolupráce týmů – týmová hra II., která simuluje situaci spolupráce více týmů, její analýza a aplikace do praxe účastníků, odvození pravidel pro efektivní spolupráci týmů

Principy efektivní komunikace mezi týmy – nejčastější chyby komunikace: neodůvodněné předsudky, zkreslování informací, neúplné informace, nedostatečná komunikace, neúplný komunikační cyklus a jak předcházet komunikačním chybám v týmu, skupinová práce na analýze příčin selhávání komunikace mezi týmy a návrhy, co můžeme pro zlepšení udělat přímo my a co můžeme ovlivňovat

Simulace ZAP – první kolo dvojkolové simulace týmové a mezitýmové spolupráce a zlepšování komunikačních procesů; zadání úkolu, příprava na první kolo, průběh hry „ZAP“ (simulace), individuální analýza + společná analýza prvního kola, workshop zlepšování KPI a druhé kolo dvojkolové simulace týmové a mezitýmové spolupráce a zlepšování komunikačních procesů, analýza – společné vyhodnocení průběhu hry; porovnání KPI prvního a druhého kola, analýza průběhu simulace a uplatnění poznatků ze školení

Cvičení zaměřená na uvědomění si probraných principů

Cílová skupina

Kurz je určen pro všechny pracovníky společnosti, kteří již pracují (nebo mají pracovat) v konkrétním týmu/pracovní skupině jako členové nebo na pozici vedoucích týmů/pracovních skupin a mají své interní či externí zákazníky; všichni pracovníci společnosti, kterým jde o zlepšení komunikace v týmu, ve kterém pracují a mezi týmy, se kterými spolupracují.

Poznámka k ceně

Veřejný kurz bude otevřen při minimálním počtu čtyř účastníků ve skupině. V případě, že nedojde k naplnění minimálního počtu účastníků, je možné se dohodnout na individuálních konzultacích.

Hodnocení




Organizátor